Det är Dags Att Sluta Röka Idag! Börja Med Dessa Tips

Enligt dem som har sparkat rökning vana, det var bland de mest utmanande saker de någonsin gjort. Det finns inte ett säkert botemedel som fungerar för varje enskild person. Du kan ha några prov och fel framför dig innan du hittar en teknik som fungerar för dig. Nedanstående tips hjälper dig att sluta framgångsrikt.

Kommer Att

Om traditionella metoder inte har fungerat, anser hypnos. En licensierad hypnotisör kommer att förse dig med verktyg som inte kan hittas någon annanstans. När du besöker en hypnotisör klinik, kommer du att läggas in i en trance tillstånd och positiva affirmationer om att sluta kommer att bäddas in i ditt sinne. När du lämnar hypnotisör, din önskan att sluta röka kommer att stanna hos dig.

Prova att ändra din kost vana genom att äta mer grönsaker i frukter för att undvika att få den vikt som resultat från att sluta röka. En vettig kost hjälper till att förhindra viktökning du annars kan uppleva. Tänk på att din kropp kommer att gå igenom drar sig tillbaka, så det kommer att bli sugen mat som galen.

Om du är intresserad av att dumpa din ohälsosamma vana, är det viktigt att du är dedikerade till att se den igenom. Vanligtvis, människor inte kan sluta röka om de inte har en positiv syn. Ditt åtagande att sluta måste styrkas av alla dessa skäl som du har för att sluta till att börja med.

Att Sluta

Tala med din läkare om att sluta röka. Din läkare kommer att kunna ge dig användbara tips och råd för att göra det lättare att sluta. Dessutom, om din läkare anser att din situation kräver det, han eller hon kan tycka att det är bäst för dig att ta ett receptbelagda läkemedel för att sluta.

När du arbetar med att sluta röka, kom ihåg att ge dig själv en belöning varje gång du träffar en viktig milstolpe. Till exempel, gå till en film efter en vecka att du inte röker. När en månad har förflutet, gå ut för en speciell måltid. Fortsätta arbeta mot dessa mindre mål tills du hittar du kan gå utan att röka på obestämd tid.

Det är viktigt att hitta sätt att hantera nikotin uttag, för att hålla från att ge efter för dina cravings och den stress de kan orsaka. Prova att gå till gymmet, ta upp en helt ny hobby, eller få regelbunden massage när du får cravings. När du befinner dig med tid på händerna, fyll den med de saker du älskar att göra, som att prata med vänner, intressanta spel eller böcker.

Om du menar allvar med att avsluta din rökning vana, du behöver för att få bra på det. De flesta människor kommer inte att bli framgångsrika på att sluta på sitt första försök. Ta avsluta en dag i taget, och försök att inte röka tills du bara inte kan ta det längre. Om du misslyckas första gången anger du ett andra slutdatum omedelbart. Gör en vana att sluta, och försöka göra det längre varje gång du avslutar. Så småningom, du kommer att sluta för gott och aldrig tända en annan cigarett igen.

Att Lysa

Planera hur du ska klara av stress. De flesta människor som röker kommer att lysa upp när de är stressade. Om du har en backup plan av alternativ som finns, kommer du att vara mindre benägna att lysa. Se till att listan har mer än ett alternativ på den, om du behöver tillgång till mer.

Alltid säga, “nej!” till jämn en puff. När du är frestad, en enda cigarett kanske inte verkar fråga, men det kan ställa dig tillbaka efter allt ditt hårda arbete. Påminn dig själv om den skada som “bara en” kan göra innan suget någonsin slår.

De första sju dagarna är svårast när man slutar röka. Faktum är att de två första dagarna-ca 48 timmar-är den värsta delen av att sluta, eftersom du avgifta från nikotin. Cravings du upplever efter som kommer att vara övervägande psykologiska. Det är lika svårt att slåss, men det finns många tekniker som hjälper dig att nå framgång.

Kommer Att

Tänk inte på att sluta röka som att ge upp något. Tänk på det som att få något. Det är lättare att ändra ditt beteende genom att tänka på belöningarna. Ett positivt tillvägagångssätt är mer effektivt än ett negativt. Tänk på positiva som hur mycket mer hälsosam du kommer att känna. Fokusera på dessa positiva snarare än negativ, såsom saknas smaken av cigaretter i munnen. Upprepa dessa idéer för dig själv kommer att hjälpa dig att behålla din motivation och hängivenhet.

För bästa resultat, Byt ut din cigarett vana med en ny konditions klass eller fysisk aktivitet. De endorfiner som släpps efter ett träningspass öka ditt humör, och få fysisk är ett bra sätt att distrahera dig själv när du längtar efter en cigarett. Vidare, aktiviteten kommer att göra dig mindre benägna att gå upp i vikt när du slutar röka.

Rådgivning kan ge den Boost du behöver för att sluta röka. Ibland finns det känslomässiga skäl till varför en person röker. Att handskas med sådana frågor kan också hjälpa din lust att röka försvinna. Om detta är något du tror att du vill prova, fråga din läkare som du bör tala med.

Gör ett mantra av de främsta anledningarna till att du slutar röka. Varje gång din lösa wavers, upprepa de skäl du avslutar tills du inte längtar tobak. Detta representerar en fantastisk metod för att avleda ditt fokus bort från nikotin abstinenssymtom och på andra kritiska saker i ditt liv.

En av de viktigaste teknikerna att utveckla när man slutar röka är motivation. Du bör göra en grundlig lista över orsakerna till varför du vill sluta, samt fördelarna för att sluta röka. När du försöker motstå frestelsen av en cigarett, kan du läsa denna lista och få motiverade att fortsätta på din resa.

Du Kan

De flesta människor har svårt att sluta röka och vad som fungerar för en rökare kanske inte fungerar för en annan. Ändå har alla potential att lyckas. En kombination av olika tips kan vara den mest framgångsrika för dig, så lär dig allt du kan om vad som har fungerat för andra. Ge dem ett försök och du kan bli glatt överraskad.

Det existerar inget enklare sätt att lägga av med att röka tobaksprodukter än det här

Det absolut enklaste sättet att lägga av med att röka är att gå över till e-cigg. Man går helt enkelt över till elektroniska cigaretter.
Hundratals aromer finns att röka i e-cigg. Röken förpestar inte omgivningen som tobaksrök. Inte ens inomhus stör röken någon annan.

Tobaksrökning dödar varannan rökare, man byter helt lätt till en annan nikotinhaltig rök, ånga.

Det blir ingen abstinens för kroppen får sitt nikotin och ritualerna med blossande kan fortsätta som vanligt. Det är avsevärt lättare att på sikt lägga av helt med e-cigaretter än med tobaksprodukter.

E-cigaretter är 95% mindre farliga än tobaksrök visar flera vetenskapliga undersökningar.

I den svenska webbutiken allt-fraktfrittse kan man inhandla e-cigaretter och svensk e-vätska. Första gången man röker e-cigg kan man köpa 10ML e-juice (vätskan man röker) med styrka 12 mg/ml eller 18/ml ml.

När denna är slut går man individuellt ofta ner till 6 mg/ml eller 3 mg/ml. Shortfill Fillups brukar vara nästa steg, att köpa smaken och nikotinet var för sig. Shortfills är en flaska smak och en flaska nikotinbas, för att slippa nikotinskatten på smakdelen.
I shortfill flaskan finns plats att hälla i nikotinet, den är inte helt fylld. Häll nikotinet i smakflaskan och skaka så allt blandas.

En e-cigarett i storlek som en vanlig cigarett räcker för att sluta röka. Moddar är en större och kraftigare e-cigarett. Moddar ger så mycket rök att nikotinet måste minskas till 3 mg/ml eller lägre.

Till alla rökdon finns en förångare som kallas för coil. Coilen är en liten tank med veke och när veken är förbrukad smakar röken illa.

Det är en fördel att köpa några extra coils med e-cigaretten.

Att köpa 2 e-cigaretter är också en bra ide för de går på batteri och laddas i datorns USB-uttag.
Är man riktigt röksugen så tar batteriet slut just då. Tipset är att ha en e-cigarett på laddning och en att röka, sedan byta.